Er du usikker på hvilke eventer du skal melde bedriften din på? Her får du en liste over de viktigste og mest populære utfordringene – fra det nybegynnervennlige til de skikkelige kraftanstrengelsene.
Konkurranseinstinktene testes, gode historier skapes og faren for snikskryt på julebordet øker betraktelig. Bedriftsidretten spiller en viktig rolle i den norske arbeids- og idrettskulturen, hvor arrangementer som Holmenkollstafetten og Birkebeinerrittet står igjen som høydepunkter også lenge etter at løpet ble gjennomført.
Fordelene er mange med å melde seg på slike eventer. Å sette et et mål som dere jobber mot i fellesskap fører til bedre psykisk og fysisk helse, samhold og glede. Ikke minst er det en god arena for å bygge merkevaren din med fysiske produkter.
De første eventene starter ikke lenge etter at frosten forsvinner fra bakken. Det populære Sentrumsløpet i Oslo starter sesongen, og har i skrivende stund mer enn 6000 påmeldte deltakere. Når vi går over i mai kickstartes sykkelrittsesongen med Enebakk Rundt. Deretter avholdes årets kanskje aller viktigste bedriftsidrettsevent – Holmenkollstaffeten.
Det er først når vi har fått ladet godt opp gjennom sommerferien at eventene kommer på rad og rekke. Men det er det flere gode muligheter for å utfordre seg selv før møterom byttes ut med hotellrom.
I starten av juni arrangeres Fornebuløpet, før vi kan sykle velfortjent inn i ferietiden med Styrkeprøvene Eidsvoll–Oslo, Lillehammer–Oslo og Trondheim–Oslo.
Når de ansatte etterhvert begynner å komme tilbake på jobb, hvorfor ikke starte med en real utfordring i skog og mark? Det kan dere få i Grenserittet eller Birkebeinerrittet.
Høsten er hovedsesongen for idrettsarrangementer. I september kommer nemlig aktivitetene på løpende bånd med KK-mila, Toughest Holmenkollen, Drammen halvmaraton og Oslos bratteste i løpet av månedens første to uker. Oslo Maraton og Stolzekleiven Opp runder deretter av en aktiv måned, før Rosa Sløyfe-løpene i Trondheim, Bergen, Kristiansand og Oslo avslutter sesongen i oktober.
Når du melder deg på et bedriftsidrettsarrangement er det mye du bør tenke på, og det er ingen hemmelighet at mange har opplevd at den interne organiseringen blir litt for krevende. Selve logistikken er en ting, men du vil også støte på problemstillinger som du kanskje ikke hadde tenkt på før.
Visste du for eksempel at det er andre regler for treningsutstyr enn ansattgaver i Skatteloven? Eller at det finnes tusenvis av relevante produkter og merkevarer innenfor treningskategorien – men at det kun er et fåtall som vil passe ditt formål og profil, og enda færre som vil bidra til å løfte din merkevare?
Vi deler ofte gode tips til bedrifter som er opptatt av kvalitet, aktivitet og ønsker å bruke fysiske produkter til å bygge merkevaren sin. Du kan melde deg på nyhetsbrevet vårt nederst på denne siden, følge oss på Facebook og Instagram, eller ta kontakt med oss for en helt uforpliktende prat for faglig påfyll 👇