Slik jobber vi med nye kunder

Vi leverer skreddersydde løsninger innenfor merch, firmagaver og profilbekledning som tar utgangspunkt i dine behov og din merkevare. Det betyr at et samarbeid med oss alltid starter med en prat, selv om du allerede har bestemt deg for hva du vil ha.

På denne siden får du vite alt om hvordan vi jobber sammen fra du tar kontakt til du mottar den første leveransen.

Hvem jobber vi med?

Gjennom de siste ti årene har vi sett at de som kommer til oss kan plasseres i to ulike kategorier: De som er ute etter en totalleverandør, og de som allerede har en formening om et produkt eller en produktkategori, gjerne i forbindelse med et event.

En fellesnevner er at vi ønsker å møte deg, fysisk eller digitalt. Innholdet i møtet vil vi tilpasse ut fra ditt utgangspunkt og hva du trenger hjelp til.

jobb-med-brandr

Hvorfor ønsker vi fysiske og digitale møter?

Alle oss i Brandr er opptatt av at de produktene vi anbefaler er skreddersydd til dine behov, din målgruppe og din merkevare.

Uten å bli godt kjent med deg, er det vanskelig å gi de gode rådene og anbefalingene. Vi har erfart at magien blir til når vi møtes ansikt til ansikt, enten i samme rom eller via en videosamtale.

Dette gjelder i alle typer samarbeid, enten du er ute etter en totalleverandør eller merch til en spesifikk anledning – selvsagt med noen få unntak.

Samarbeidet steg for steg

Skal du få utnyttet hele potensialet som ligger i merch som markedskanal, lønner det seg å tenke helhetlig og kreativt. Men mest av alt er det viktig at de fysiske produktene representerer hvem dere er som bedrift.

Uansett om du ser etter en langsiktig samarbeidspartner som kjenner deg godt, trenger merch for å tiltrekke deg nye ansatte eller en spiselig julegave til dine kolleger, så er dette løpet du går gjennom før du blir kunde.

ikoner pilarside turkis 3-01

1. Introduksjonsmøte

Et introduksjonsmøte er et helt uforpliktende møte hvor formålet er å bli bedre kjent, og vise hvordan du kan bruke merch, profilartikler eller firmagaver til å oppnå dine mål. Møtet kan foregå fysisk eller digitalt.

Varighet: 30-60 minutter

Møteform: Fysisk møte eller videosamtale

Sted: Fysiske møter kan avholdes hos deg eller hos oss, alt ettersom hva du ønsker. Vi holder til ved BI i Nydalen i Oslo.

Hva går vi gjennom i et introduksjonsmøte?

Innholdet i møtet vil være forskjellig avhenger av om du ser etter en langsiktig samarbeidspartner eller om du har et konkret prosjekt du trenger hjelp til. Om begge gjelder for deg vil vi gjerne vite dette når du tar kontakt, slik at vi kan vurdere om det er behov for å utvide møtetiden eller sette opp flere møter.

For deg som ser etter en langsiktig samarbeidspartner

Vårt fokus er alltid på behov, mål og målgruppe. Vi bruker mye tid fra start av til å forstå dine. I et førstegangsmøte er det viktig for oss at vi blir godt kjent med deg og dine behov. Typiske temaer vi går gjennom er:

  • Gjennomgang av merch som markedskanal

  • Bli kjent med bedriftens identitet, ansatte og målgruppen.

  • Behovsanalyse – hva ønsker du å bruke oss til?

  • Inspirasjon: Eksempler på tidligere leveranser, produktnyheter og kreative produkter.

For deg som trenger produkter til et konkret prosjekt

Ettersom du har en idé om hva du vil ha, så vil det være førende for samtalen. I dette møtet går vi gjennom en del punkter som vil hjelpe oss med å anbefale det riktige produktet for deg, for eksempel:

  • Hva trenger du produktene til?

  • Hvordan vekter du bærekraft, kvalitet, holdbarhet og pris?

  • Hvem skal du nå ut til og hva ønsker du å oppnå?

  • Mulighetene for logotering og eget design.

Hva trenger du å forberede deg til før introduksjonsmøtet?

I utgangspunktet er det lite du trenger å forberede, og det meste kan også avklares i etterkant. For prosjekter med en konkret bestilling vil vi gjerne vite hva produktene skal brukes til og hva dere ønsker å oppnå, i tillegg til størrelsesorden for budsjett.

Om du ser etter en langsiktig samarbeidspartner anbefaler vi at du har gjort deg opp noen tanker om hva du ønsker å bruke oss til og hvilke behov dere har. Du trenger ikke å ha tatt stilling til konkrete prosjekter og bestillinger, men om du vet f.eks hvilke produkttyper bedriften kan ha behov for, hvor ofte du ser for deg å bestille, eller om dere ønsker egen nettbutikk vil vi gjerne vite dette.

Dersom du ønsker å forberede deg ekstra godt, anbefaler vi at du laster ned guiden vår:

Last ned innkjøperens guide til merch

Hvorfor må du sette av minst en halvtime?

Vi jobber alltid ut i fra målsettingen om å finne riktig produkt til riktig bedrift. Da trenger vi litt tid for å bli kjent med deg og bedriften du jobber i – spesielt om du kun har en formening om den overordnede produktkategorien.

I introduksjonsmøtet ønsker vi å finne ut mer om bedriftens identitet og verdier, hvem de ansatte er, samt dine tidligere erfaringer med profilartikler eller firmagaver.

ikoner pilarside turkis 3-02

2. Avklaringer etter møtet

Etter det første møtet er det ofte behov for en del avklaringer, både internt hos dere og med oss. Dersom det er behov for rådgivning underveis vil vi holde en dialog gående med deg. Men for at vi skal kunne gi et tilbud på en konkret leveranse er det noen forhold vi trenger svar på:

  • Hva er det omtrentlige budsjettet?

  • Når må produktene leveres?

  • Forhold knyttet til design, logotering og profileringsmetode

Disse avklaringene kan tas over telefonen, mail, eller i et møte.

Når alle avklaringene er tatt, er vi snart klare for å sende deg et tilbud. Det som da gjenstår er at du sender oss de designelementene som skal brukes. Dette vil alltid inkludere vektorisert logo, og eventuelt designmanual, fonter eller andre elementer.

Hvorfor trenger vi avklaringer på design, logotering og profilering?

Det er flere grunner til at vi trenger disse avklaringene før vi sender et tilbud. Enkelt fortalt handler det om hvilken bistand vi må gi, hvilke føringer vi må forholde oss til og prissetting.

For eksempel vil antallet trykkfarger påvirke hva leveransen vil koste, og antallet trykkfarger er en konsekvens av dine designpreferanser.

Dersom du ikke har en designmanual eller sterke preferanser på design, kan vi sette opp et forslag basert på våre egne anbefalinger.

ikoner pilarside turkis 3-03

3. Vi sender et tilbud

Når vi har fått all informasjon som vi trenger, vil vi sende deg vår beste anbefaling med en fastsatt pris. Tilbudet blir sendt på mail.

Hva om du ønsker fysiske prøver?

Alle produktene vi anbefaler har vi selv testet, men vi forstår likevel at det kan være vanskelig å ta en beslutning uten å ha følt på produktet selv. Derfor er det fullt mulig å få en fysisk prøve før du bestemmer deg. Dette kan vi presentere for deg fysisk på ditt kontor, eller sende med budbil.

ikoner pilarside turkis 3-04

4. Designoppsett ved behov

Dersom du aksepterer tilbudet, og ønsker logotering eller skreddersydd design, får du tilsendt designskisse og en endelig korrektur. Disse må godkjennes før logoteringen settes i gang.

ikoner pilarside turkis 3-05

5. Ordrebekreftelse

Når alle beslutninger er tatt, vil du motta en ordrebekreftelse fra oss.

Snakk med oss

Ser du etter en ny profilleverandør, hjelp med et konkret prosjekt, eller har du spørsmål til oss? Send inn din forespørsel i skjemaet under, så hører du fra oss snart.