Slik jobber vi med nye kunder
Vi leverer merch, firmagaver og profilbekledning skreddersydd etter dine behov og din merkevare. Det betyr at et samarbeid med oss alltid starter med en prat, selv om du allerede har bestemt deg for hva du vil ha.
På denne siden får du vite alt om hvordan vi jobber sammen fra du tar kontakt til du mottar den første leveransen.
- Hjem
- Slik jobber vi med nye kunder
Innhold
Hvem jobber vi med?
Vi har sett at de som kommer til oss kan plasseres i to ulike kategorier: De som er ute etter en totalleverandør, og de som allerede har en idé om hvilke produkter de skal ha.
En fellesnevner er at vi ønsker å møte deg, fysisk eller digitalt. Innholdet i møtet tilpasser vi ut fra ditt utgangspunkt og hva du trenger hjelp til.
Hvorfor trenger vi å ha møter?
Vi i Brandr er opptatt av at produktene vi leverer er skreddersydd til dine behov, din målgruppe og din merkevare.
Uten å bli kjent med deg og bedriften din, er det vanskelig å gi de beste anbefalingene. Vi har erfart at magien blir til når vi møtes ansikt til ansikt, enten i samme rom eller via en videosamtale.
Dette gjelder i alle typer samarbeid, enten du er ute etter en totalleverandør eller merch til en spesifikk anledning – selvsagt med noen få unntak.
Enten du ser etter en langsiktig samarbeidspartner som kjenner deg godt, trenger merch for å tiltrekke deg nye ansatte eller en spiselig julegave til dine kolleger, så er dette løpet du går gjennom som ny kunde.
1. Introduksjonsmøte
Et introduksjonsmøte er et uforpliktende møte der vi blir bedre kjent, og sparrer om hvordan du kan bruke merch, profilartikler eller firmagaver til å oppnå dine mål. Møtet kan foregå fysisk eller digitalt.
Varighet: 30-60 minutter
Møteform: Fysisk møte eller videosamtale
Sted: Fysiske møter kan avholdes hos deg eller hos oss, alt ettersom hva du ønsker. Vi holder til ved BI i Nydalen i Oslo.
Hva går vi gjennom i et introduksjonsmøte?
Innholdet i møtet avhenger av om du ser etter en langsiktig samarbeidspartner eller trenger produkter til et konkret prosjekt. Om begge gjelder for deg vil vi gjerne vite dette når du tar kontakt.
Uansett ønsker vi å høre om bedriftens identitet og verdier, hvem de ansatte er, samt dine tidligere erfaringer med profilartikler eller firmagaver.
For deg som ser etter en langsiktig samarbeidspartner
Vi bruker mye tid fra starten av på å forstå dine behov, mål og målgruppe. Derfor er det viktig at vi blir kjent med deg og din bedrift i førstegangsmøtet.
Typiske temaer vi går gjennom er:
-
Hvordan du kan bruke merch som markedskanal
-
Bli kjent med bedriftens identitet, ansatte og målgruppe
-
Behovsavklaring – hva ønsker du å bruke oss til?
-
Inspirasjon – våre tidligere leveranser, produktnyheter og kreative produkter
For deg som trenger produkter til et konkret prosjekt
Siden du har en idé om hva du skal ha, vil det være fokus for møtet. Samtalen skal hjelpe oss med å anbefale det riktige produktet for deg.
I møtet kan vi gå gjennom punkter som:
-
Hva trenger du produktene til?
-
Hvordan vekter du bærekraft, kvalitet, holdbarhet og pris?
-
Hvem skal du nå ut til og hva ønsker du å oppnå?
-
Muligheter for logotering og eget design
Hva trenger du å forberede deg til før introduksjonsmøtet?
Det er i utgangspunktet lite du trenger å forberede, og det meste kan også avklares i etterkant.
For konkrete bestillinger ønsker vi å vite hva produktene skal brukes til og hva du ønsker å oppnå. Det er også en fordel å vite størrelsesorden for budsjett.
Om du ser etter en langsiktig samarbeidspartner bør du gjøre deg opp noen tanker om hva du ønsker å bruke oss til. Du trenger ikke å ha en konkret bestilling klar, men om du har en idé om hva slags produkter du trenger, hvor ofte du tenker å bestille, eller ønsker egen nettbutikk, vil vi gjerne vite dette.
Dersom du ønsker å forberede deg ekstra godt, anbefaler vi at du laster ned guiden vår:
Hvorfor må du sette av minst en halvtime?
Målet vårt er alltid å finne riktig produkt til riktig bedrift. Da trenger vi litt tid for å bli kjent med deg og bedriften din – spesielt om du ikke har en helt konkret bestilling.
2. Avklaringer etter møtet
Etter det første møtet er det ofte behov for avklaringer, både internt hos dere og med oss. Dersom du trenger rådgivning underveis holder vi en dialog gående med deg.
Før vi kan gi et tilbud på bestillingen din er det noen ting vi trenger svar på:
-
Hva er det omtrentlige budsjettet?
-
Når må produktene leveres?
-
Skal produktene logoteres eller ha eget design?
Disse avklaringene kan tas over telefonen, på mail, eller i et møte.
Når alt er avklart, er vi snart klare for å sende deg et tilbud. Det som gjenstår er at du sender oss designelementene som skal brukes. Dette vil alltid inkludere vektorisert logo, og eventuelt designmanual, fonter eller andre elementer.
Hvorfor trenger vi avklaringer på design, logotering og profilering?
Det er flere grunner til at vi trenger disse avklaringene. Enkelt fortalt handler det om prissetting, produktvalg og hvem vi skal involvere i prosessen.
For eksempel vil antallet trykkfarger påvirke prisen, og hvert produkt har ulike begrensninger for logoteringsmetode og logoplassering.
Dersom du ikke har en designmanual eller sterke preferanser på design, kan vi sette opp et forslag basert på våre egne anbefalinger.
3. Vi sender et tilbud
Når vi har fått all informasjonen vi trenger, sender vi deg vår beste anbefaling med en fastsatt pris. Tilbudet blir sendt på mail.
Hva om du ønsker fysiske prøver?
Vi har selv testet alle produktene vi anbefaler, men vi forstår likevel om du ønsker å ha produktet i hendene selv før du tar en beslutning. Derfor er det fullt mulig å få en fysisk prøve før du bestemmer deg. Vi kan enten komme til deg og presentere produktet, eller sende det med budbil.