- Hjem
- Hva gjør vi
- Profilartikler
Profilartikler
Hvordan finne tidsriktige profilartikler? Det er omskiftelige tider for oss som driver med markedsføring. Aldri har vi blitt eksponert for så mange budskap i kanaler som vi for få år siden ikke visste fantes. Hvordan finner profilartikler sin plass i en ny tid?
Profilartikler – den mest undervurderte markedsføringskanalen
I de 20 årene vi har jobbet med profilartikler, har vi aldri opplevd lignende engasjement blant kundene våre som nå. Profilartikler er for mange av våre kunder den viktigste markedsføringskanalen. Med god grunn. En fersk studie viser at blant de som mottok et profilprodukt det siste året, beholdt halvparten det i over ett år og hele 30% brukte profilartikkelen hver dag. I tillegg vet vi at de under 30 år er de som er mest mottagelige for å motta profilartikler, du når altså ut til, for de fleste, en ung og attraktiv målgruppe. (Kilde: TNS Gallup 2016)
«Profilartikler er for mange av våre kunder den viktigste markedsføringskanalen»
Basert på visuell identitet
Profilartikler skal designes i henhold til bedriftens visuelle identitet. Vi har blant annet levert en rekke profilartikler til Hæhre basert på deres nye designmanual.
Profilartikler tilpasset målgruppen
Vi mener at riktige profilartikler som er tilpasset til målgruppe og merkevarens identitet er en av de mest effektive markedsføringskanaler som finnes. En morsom historie om hvilken gjennomslagskraft en logo på en t-skjorte kan ha, kan man lese mer i saken hvor Kendall Jenner er et mote-ikon med et metal-ikon.
Kvalitetssikring av produkt og produsent
Brandr var tidlig ute med å etablere oss som en troverdig partner på miljøvennlige profilartikler. Det får vi betalt for nå. Kundene våre har tillit til at de profilproduktene vi foreslår er ettergått og godkjent. Til å hjelpe oss i kvalitetssikringen av både produkter og produsenter, så har vi samarbeid vi med ekspertise som kan gå god for produktene vi velger.
Bærekraftige profilartikler
Vi har vært tro mot våre prinsipper når vi jobber med profilartikler; fagkunnskap, kvalitet og bærekraft. Vi tror det er hovedårsaken til at vi hver dag blir utfordret av krevende kunder som ønsker sitt eget uttrykk på sine produkter med logo – og som ønsker produkter som understreker deres miljøstandpunkt. Profilbransjen har vært preget av mye plast og «billige dingser», må vi være bidragsytere for å bruke miljøtiltak som virker.
Hvordan velge riktig leverandør?
Hvilken leverandør av profilartikler skal du velge? Eller kanskje du kan gjøre jobben selv? Tilbudet av profilartikler har aldri vært større og det er lett å bli forvirret. For å hjelpe deg til å ta de rette valgene, har vi laget en sjekkliste for deg som sitter med slike avgjørelser.