25. januar 2021 | Av Karl Erik
3 Tips for å lykkes med profilartikler
Vi har samlet våre tre viktigste råd for å lykkes med produktmedia i en ny hverdag.
Produktmedia er selskapets visuelle identitet satt ut i praksis.
Legg en plan sammen med leverandøren din og tilpass produktvalget etter den. Bruk leverandørens ekspertise for det det er verdt! Det er lett å tenke på produktmedia som en mindre viktig markedsføringskanal, men dette er en milliardindustri og de beste i bransjen er dyktige fagfolk. Like viktig som å vite hva du skal velge, er å vite hva du skal droppe.
Ikke gjør innkjøp på autopilot.
Strammere budsjetter krever bedre innsats. Sett deg inn i hvilke nyheter som er relevante for ditt selskap og still krav til leverandøren. Våre kunder kjøper heller færre kvalitetsprodukter som blir brukt mer. Det finnes nyheter innen alle varekategorier som leverandøren din bør kjenne til og gjøre deg oppmerksom på.
Det er på tide at miljøbevisste profilartikler finner sin plass i alle virksomheter.
Veien fra sporbarhet og god dokumentasjon til greenwashing er kort, dette krever produktkunnskap og et årvåkent øye. Les om sjekkpunktene vi bruker for å redusere vårt klimaavtrykk.
Karl Erik
Karl Erik har jobbet med produktmedia som markedsføringskanal i mer enn 15 år. En effektiv og faglig sterk rådgiver som med sin markedsføringsbakgrunn har sin styrke i å tydeliggjøre kundenes kommunikasjonsbehov gjennom produkter. Rolig og lun type som alltid setter andre foran seg selv. Brandrs egen husfotograf.