29. august 2018 | Av Lars Petter
Miljøtiltak som virker
I altfor mange år har profilbransjen vært en sinke i miljøsaken. I år vil dette endre seg og Brandr skal lede an i denne omstillingen.
Det er ingen hemmelighet at profilbransjen har et fortjent dårlig rykte i miljøsaken. Mange forbinder vår bransje med billige plastdingser.
Her er et eksempel vi opplevde for en tid tilbake:
«Har du ikke noe til en tier?» – Dette firmaet hadde akkurat brukt to millioner på en digital kampanje hvor de brukte droner til å filme norsk natur i samspill med merkevaren sin. Nå var det tid for å underbygge budskapet med produktmedia. Med en plastdings til en tier.
Heldigvis er dette i ferd med å endre seg. I dag snakker vi med kunder som ønsker løsninger som understreker deres miljøstandpunkt. Her er det flere dimensjoner: Det kan være at selve produktet er laget av nedbrytbare materialer, at produktet kommuniserer et miljøbudskap som kunden ønsker å assosiere seg med, eller at vi har klart å redusere bruken av plast i emballasjen på produktet.
Vi i Brandr jobber tett med eksterne rådgivere som EcoHouse og Factlines for å lære mest mulig om hvordan vi kan bli en bedre leverandør. Vi har investert mye tid og ressurser her fordi vi tror at dette kommer til å være vårt viktigste konkurransefortrinn. Ikke om fem år, men nå.
Utfra responsen fra kundene våre, er vi glad for å kunne slå fast at dette har vært vellykket, og vi gleder oss over at flere følger etter.
Vil du vite mer om hvordan din bedrift kan være med? Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg.
Lars Petter
Lars Petter er vår mest erfarne rådgiver. I over 20 år har han delt sin produktkunnskap med alt i fra Norges største virksomheter til ferske oppstartsselskaper. Med sin kompetanse og sitt oppriktige bærekraftsengasjement, spiller LP en avgjørende rolle når budskap skal formidles gjennom produkter. Ivrig Liverpoolsupporter.